пʼятниця, 24 квітня 2020 р.

24 квітня. День двадцять четвертий


24 квітня – день сосисок у тісті. Упевнена, що прочитавши це, ви посміхнулися. А чому б і не підняти настрій! Адже сьогодні – п’ятниця! 
Сосиска в тісті — німецький винахід, тут ця страва відома під назвою Würstchen im Schlafrock — «сосиска в нічній сорочці», в наша в україні теж є схожа страва – київська перепічка.
Навколишній світ. В Австралії теж є схожий фаст-фуд (швидка їжа). І називається він чіко-ролл. Ось іще одна з цікавинок про цю країну. Розшифруйте та розфарбуйте  її символи на с. 45 вашого зошита. А потім поверніться на перші уроки нашого знайомства з Австралією й пригадайте вивчене, якщо про щось забули (початок теми на с. 91 вашого підручника)

Математика. Сьогодні ми повторимо з вами те, про що дізналися на попередніх уроках. Почніть із № 1 на с. 91. Повторивши ділення, сміливо складайте програму дій №2, №3. І фінальним завданням для вас будуть №5 та №6 на с. 92. Ось тепер ви точно готові до понеділок-тесту з математики😉
Українська мова. Повернемося до другої частини тексту "Природа- наш дім". Попросіть старших продиктувати вам другу його частину. Так ви закріпите вміння писати під диктовку. Після написання проаналізуйте свою роботу. Що краще вдалося вам: списати чи відтворити прослуханий текст? Зробіть висновки 😉
P. S. Не можу не поділитися з вами карантинними лайфхаками тайм-менеджменту, інформацію про які прочитала на сайті Освіторія. Ми дуже добре запам’ятовуємо через образи: якщо метафора влучна і зручна для нас, ми одразу розуміємо суть речей. Образи також підключають наші емоції — а це задоволення, дофамін, тож ми прагнемо повторити цей стан. Саме тому для інструментів тайм-менеджменту експерти підбирають такі яскраві аналогії.
                                                      Принцип швейцарського сиру
Про цей простий і ефективний інструмент тайм-менеджменту пише Алан Лакейн у книжці «How to get control of your time and your life». Уявіть велику головку швейцарського сиру, а ви — миша, яка дуже хоче ним поласувати. Але миша не може проковтнути весь шмат за раз. Вона прогризатиме маленькі дірочки з різних боків головки, аж поки не з’їсть усю. Сир — це велике завдання: важливе й складне настільки, що ви не знаєте, як до нього підступитися, не розумієте послідовності виконання дій. Тому почніть його вирішувати, прогризаючи дірку з будь-якого боку. Не важливо, звідки ви почнете гризти, тут треба просто із чогось почати. Після кількох таких дірок ви вже краще розумієте суть завдання і можете спланувати послідовність дій для його виконання. Дійте, як миша: огляньте весь шмат сиру і оберіть, де можете прогризти дірку просто зараз. Іншими словами, оцініть обсяг завдання і почніть з будь-якої простої дії. Виконайте її — це буде ваша перша дірочка в сирі, тож можна себе похвалити. Повертайтеся до сиру, щойно матимете час, і прогризайте наступні дірки. Важливо дотримуватися таких правил: не повертайтеся до дірочки, яку вже прогризли, щоразу робіть нову: починайте виконувати завдання кожен раз з іншого боку; гризіть сир навіть тоді, коли маєте дуже мало часу: навіть за 5 хвилин можна зробити маленьку, але потрібну роботу: виписати невідомі слова з тексту, прочитати кілька абзаців, вивчити одне правило.
                                                                             З’їсти жабу
Канадсько-американський експерт з успішності Браян Трейсі описав цей інструмент у своїй книзі-бестселері «Eat that frog: 21 great ways to stop procrastinating and get more done in less time». Виявляється, традиція їсти жаб у французькій кухні виникла дуже давно з необхідності виживати у часи війни та голоду. Саме тому в більшості з нас жаба асоціюється із чимось бридким і неприємним. Отже, жаба — це найбільш неприємна справа, те, що нам зовсім не подобається. У навчанні жабою буде найбільш неулюблений урок — от з нього і треба починати. Нам зазвичай неприємне те, що ми погано робимо, те, що нам не вдається. А не вдається нам якась справа тому, що ми мало тренувалися це робити. Якщо починаємо цю жабу їсти — тренуємо свої слабкі навички, то й сама справа стає простішою. Регулярне поїдання жаби може перетворити її на прекрасну принцесу: в якийсь момент дитина може усвідомити, що той, колись неприємний, предмет став значно зрозумілішим, простішим і вже не є жабою.
                                                                      Нарізати ковбасу
Ми схильні відкладати неприємну для себе діяльність на потім. Ці невиконані завдання накопичуються, і жаба стає велетенською. Якщо так сталося, час приєднати інструмент «нарізати ковбасу»: дитина може уявити весь обсяг великого домашнього завдання як одну довгу ковбаску. Але ж ми не можемо проковтнути її за один раз. Щоб з’їсти ковбасу, спершу її треба нарізати на маленькі скибочки. Так само дитина може розділити це завдання на малі частини і робити їх поступово. Образ ковбаси дуже зручний для того, щоб дитина усвідомила, що є результатом її роботи: це візуалізація завдання, його частин і результату навчання.
Додайте помідорів
Італієць Франческо Чірілло колись мав проблеми з навчальною успішністю. Після кількох експериментів над собою він наприкінці 1980-х років запропонував свій секрет тайм-менеджменту — метод помідора. Його описують у багатьох книгах про управління часом. Суть методу: розбити завдання на день на шматки, кожен з яких можна виконати за 25 хвилин, встановити таймер на цей час і працювати максимально зосереджено протягом цього часу. Після сесії роботи зробити перерву 4 хвилини, і знову працювати 25 хвилин. Після 4 таких робочих сесій зробити довшу перерву — 20 хвилин.
Таймер потрібен обов’язково, адже він контролює час і сповіщає момент перерви. Працюючи за цим методом, дуже важливо записувати, скільки помідорів ви з’їли за день: наприкінці дня вас приємно здивує те, скільки завдань ви виконали.
Загалом, експерти радять учням зосереджено працювати протягом 20 хвилин. Проте бувають індивідуальні особливості: комусь краще, щоб це було 15 хвилин, комусь — 25 хвилин.  Однак збільшувати проміжки відпочинку не варто — довша (ніж 5 хвилин) перерва призведе до того, що дитина «випаде» з теми, і їй буде складно повернутися до навчання. Тоді як трішки затягнути сесію навчання можна: якщо дитина працює вже 20 хвилин, але їй лишилося дописати одне речення, то краще вже закінчити, а тоді робити перерву. Ваше завдання — спостерігати за дитиною і допомогти їй зрозуміти, як і коли вона найкраще навчається. 
Ну і, звичайно, добірка ваших сенканів. Дякую за креатив та розуміння! Сенкановий книголав

Немає коментарів:

Дописати коментар